وینچ

مک لیفت واردات انواع وینچ های برقی و دستی در تناژ مختلف از 0.5 تن الی 500 تن مجهز به الکتروموتورهای قدرتمند در صورت برقی برای کشیدن اجسام بر روی سطوح مسطح و زاویه دار طبق دیتا شیت های مهندسی و جابجایی اجسام چرخدار و یا بر روی ریل. ساختار عمومی وینچ های برقی و دستی یکسان بوده و از یک درام تشکیل شده است که با جمع شدن سیم بکسل و یا زنجیر به دور آن و ایجاد تنش به جلوکشیدن اجسام می انجامد. نیروی لازم برای چرخاندن درام در وینچ های برقی توسط الکتروموتور متصل به درام بوجود می آید. برند های معتبر تولید کننده وینچ عبارتند از: Rugged Ridge , Superwinch , X-Bull , Carl Stahl.....

مشخصات فنی وینچ

وینچ های برقی در تناژ پایین از الکتروموتور با ولتاژ 12 ولت از نوع DC برای گرداندن درام استفاده میکنند. وینچ های برقی پیشرفته از سه نوع ترمز گیربکس، ترمز درام و ترمز مگنت نصب شده بر روی موتور استفاده میکنند. وینچ ها بسته به نوع کارکرد برای سوار شدن بر روی ماشین هایی مثل جیپ و یا بصورت ثابت کارگاهی بر روی پایه ثابت سوار میشوند. وینچ ها بصورت گسترده در مناطق ساحلی جهت کشیدن قایق ها و یا نزدیک نگه داشتن آنها به اسکله مورد استفاده قرار میگیرند. برای خرید وینچ ها معمولا ضریب 1.5 در نظر گرفته میشود بدین معنی که اگر بار روی زمین که نیاز به کشیدن دارد وزن 20 تن را دارد وینچی با ضرفیت 30 تن به بالا می بایست مورد استفاده قرار گیرد. بخشی از این ضریب برای مقابله با اصطکاک و زاویه های بسیار اندک و بخشی برای طول عمر وینچ در نظر گرفته میشود. دقت داشته باشید که ظرفیت اسمی وینچ ها برای کشش بر روی سطح مسطح تعریف شده است و استفاده از آنها بر روی سطوح شیب دار با محاسبات مهندسی و انتخاب وینچ مناسب صورت می گیرد.

وینچ برقی ویتال چینوینچ برقی ویتال چین
|
تن
موجود
وینچ برقی 500 تنوینچ برقی 500 تن
|
1 - 500 تن
موجود
وینچ دستی 1800 پوندیوینچ دستی 1800 پوندی
|
0.2 - 0.8 تن
موجود

محاسبه بار وارد بر وینچ در کشش روی سطح مسطح

در صورتیکه بار متصل به اینچ بر روی یک سطح کاملا صاف قرار داشته باشد بار وارد بر وینچ بسیار کمتر بوده و در واقع وینچ نیاز به نیروی محرک برای غلبه بر 2 خاصیت مکانیکی یعنی اینرسی سکون و اصطکاک سطح کشش با زمین است. نیروی اصطکاک سطوح از حاصل ضرب دو کمیت یکی ضریب اصطکاک جنبشی و دیگری نیروی وزن جسم بدست می آید یعنی F=K.N و این دقیقا برابر با نیرویی است که وینچ برای به حرکت در آوردن جسم با سرعت ثابت وبدون شتاب نیاز دارد. ضریب اصطکاک ایستایی همیشه از ظریب اصطکاک جنبسی بیشتر است بنا بر این در صورتیکه جسم نیاز به حرکت از حالت سکون دارد باید بجای ضریب اصطکاک جنبشی ضریب اصطکاک ایستایی در معادله تعیی بار وینچ لحاظ شود. ضریب اصطکاک جنبشی برای تایر خودرو و سطحح آسفالت 0.013 و برای تایر و سطح خاکی 0.05 است.

نیروی وارد بر وینچ در بار های تحت زاویه

زمانیکه اتصال بار به وینچ تحت زاویه قرار میگیرد در واقع وینچ باید هم بر بخشی از نیروی وزن این بار غلبه کند و هم بر نیروی اصطکاک حرکتی در واقع باید بر مجموع این دو بار غلبه کند. اما در صورتیکه زاویه سطح شیبدار را @ در نظر بگیریم نیروی مورد نیاز برای غلبه بر بخشی از ون از حاصل ضرب نیروی وزن جسم در سینوس زاویه @ بدست می آید. بخش دیگر نیروی مورد تحمل وینچ مربوط به نیروی اصطکاک می باشد که در جهت مخالف حرکت جسم به سمت وینچ عمل میکند. این نیرو از حاصل ضرب ضریب اصطکاک جنبشی در نیروی وزن در کسینوس زاویه @ بدست می آید. در نایت این دو نیرو با هم جمع شده و کل بار وارد بر اینچ مشخص می شود.

TEL : +98 21 22087856
Fax : +98 21 22087856
Email: info [at] maclift.ir
Web: www.maclift.ir

© Copy right 2018 | All ights Reserved | Mac Lift Corporation